سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروش انواع گلاب و عرقیات طوبی گستر

صفحه خانگی پارسی یار درباره

تقویت مو با عرقیات گیاهی

    نظر

امروزه بسیاری از افراد با ریزش مو شدید در گیر هستند. در صورتی که به موقع به فکر درمان آن نباشید سبب اتلاف وقت و هزینه بیشتری خواهد شد. در ابتدا توصیه می شود قبل از استفاده از داروهای مضر از روش های طبیعی جهت درمان و تقویت مو ها بهره مند شوید به عنوان مثال شما می توانید از انواع عرقیات گیاهی یا خود گیاهان بهره مند شوید. تا بدون ایجاد عوارض درمان شوید.

گیاه گزنه یکی از گیاهان بسیار مفید جهت درمان ریزش مو می باشد شما می توانید از فواید این گیاه به شکل های متفاوت بهره مند شوید. گرچه خواص عرق گزنه بسیار است اما برای تقویت موها می تواند به مورد روغن گزنه و ماساژ ان به صورت مستقیم بر روی پوست سر اشاره کرد. این امر سبب رشد موها و تقویت آن ها خواهد شد.

 

استفاده از عرقیات گیاهی

همانطور که میدانید عرقیات به دلیل طبیعی بودن آن ها و داشتن فواید بسیار طرفداران خاص خود را دارند. مصرف عرقیات به شکل شربت از جایگاه ویژه ای برخودار است. حال به چند نمونه از عرقیات مفید برای مو اشاره می کنیم:

- عرق بابونه

- عرق بید

- عرق آویشن

- عرق گزنه

 

نحوه استفاده از گزنه برای تقویت مو

نسبت به تغذیه مناسب استفاده از روش مستقیم اثرات بیشتری بر روی سلامتی بدن دارد شما می توانید در رژیم غذایی خود به صورت خشک شده یا دم کرده از این گیاه استفاده نمایید اما در صورتی که بتوانید آن را به صورت مستقیم بر روی پوست سر ماساژ دهید اثرات سریع تر و بهتری خواهد دشات.

1- استفاده از دم کرده گزنه

به مقدار 40 گرم از برگ گزنه را در یک لیتر آب بجوشانید و موهای خود را با آن بشویید به مدت 8 ساعت بر روی موهایتان باشد. می توانید این کار را شب ها انجام داده و تا صبح موهای خود را بشویید.

2-جوشانده ریشه , برگ و گل گزنه

بعد از تهیه جوشانده آن را شب ها بر روی کف سر ماساژ داده و صبح آبکشی نمایید.

3- روغن گزنه

می توانید روغن گزنه را تهیه نمایید این روغن را بر روی کف سر ماساژ دهید

 

از فواید دیگر این گیاه

- برای براق کردن موها

- درمان شوره سر

- درمان خارش سر

- درمان و رفع موخوره

 

استفاده از این روش ها طبیعی و از سلامتی بیشتری برخوردار است گیاهان دارویی نقش بسیار مهمی را در سلامتی بدن ایفا می کنند و بسیاری از بیماری ها با گیاهان درمان می شوند از این رو پیشنهاد می کنیم حتما یکبار از روش دارو های گیاهی استفاده نمایید.