سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروش انواع گلاب و عرقیات طوبی گستر

صفحه خانگی پارسی یار درباره

خواص گیاه کاسنی که باید بدانید

    نظر

کاسنی گیاهی با گل های آبی بوده که تا ارتفاع 1 متر طول دارد . این گیاه دارای برگ های گرد است که می توان از آن استفاده کرد اما مزه تلخی دارند. ( هر چه مقدار تلخی این برگ ها بیشتر باشد فواید بیشتری نیز دارند ) از ریشه این گیاه هم به دلیل وجود غنی بودن از فیبر نیز استفاده می شود. همچنین شما می توانید دانه های آن را به دلیل داشتن اسید چرب اشباع شده نیز مورد استفاده قرار دهید.

به صورت کلی تمام قسمت های این گیاه را می توانید در رژیم غذایی خود قرار دهید. این گیاه سرشار از فیبر, کلسیم, ویتامین A, B, C, E, K, پتاسیم, منگنز, منیزیم .. می باشد که برای سلامتی بدن بسیار مفید است.

 

خواص درمانگیر کاسنی

از کاسنی می توان به صورت آسیاب شده, مستقیم از برگ ها در سالاد, به صورت عرق و شربت استفاده کرد. در زیر انواع خواص این گیاه را شرح می دهیم:

-        مناسب برای سلامتی پوست

رفع جوش , التهاب و اگزما با مصرف کاسنی امکان پذیر است همچنین پوست را شفاف و روشن می کند

-        رفع تب

این گیاه با داشتن ویژگی آنتی اکسیدان تب را رفع می کند.

-        کاهش چربی خون

چربی موجود در خون را رفع و سبب تصفیه خون می شود. همچنین از سکته قلبی و مغزی جلوگیری می کند.

-        خاصیت ضد سرطان

از خصوصیات این گیاه می توان به درمان سرطان با کاسنی اشاره کرد با دار بودن آنتی اکسیدان می تواند از مشکلات سینه و روده پیشگری کند.

-        کاهش وزن و لاغری

به دلیل وجود فیبر در آن به لاغری افراد کمک می کند این گیاه نیز در فرد حس سیری ایجاد کرده و از این رو از پر خوری جلوگیری می کند.

-        سلامت کلیه و کبد

این گیاه دارای خاصیت ادرار آوری می باشد از این رو سموم موجود در کلیه را دفع می کند همچنین به دلیل خاصیتی که دارد سبب دفع پاکسازی و سلامت کبد می شود.

 

-        خواص ضد پیری

وجود ویتامین C و E سبب رفع چین و چروک پوستی شده همچنین از پیری زودرس جلوگیری می کند.

 

می توان به روش های زیر از کاسنی استفاده کرد

-        عرق کاسنی

همانطور که میدانید عرقیات گیاهی یکی از روش های است تا از خواص آن گیاه به صورت طبیعی بهره مند شویم. بعد از خرید عرق کاسنی می توانید آن را با آب ترکیب نموده و بنوشید. از خواص این عرق می توان به درمان مشکلات گوارشی, رفع سوزش سر دل, افزایش سیستم ایمنی, سم زدایی کبد, کاهش درد آتروز و مفاصل اشاره کرد.

-        شربت کاسنی

موارد مورد نیاز شامل نصف لیوان عرق کاسنی, نصف لیوان عرق شاه تره , سه قاشق غذا خوری عرق نعنا و گلاب, شکر یا عسل و زعفران به مقدار مورد نظر

-        دم نوش کاسنی

مقدار دو لیوان آب را در قوری ریخته و آب مقدار 4 قاشق غذا خوری برگ کاسنی اضافه کنید اجازه دهید به مدت 20 دقیقه دم بکشد و سپس می توانید جهت رفع تلخی آن با مقداری لیمو یا با عسل میل نمایید.