سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروش انواع گلاب و عرقیات طوبی گستر

صفحه خانگی پارسی یار درباره

علت ایجاد جوش بر روی پوست

    نظر

هر شخصی در طی زندگی حتما یکبار جوش را بر روی نقطه ای از بدن خود تجربه کرده است. اما جوش ها بیشتر بر روی صورت ظاهر می شوند. در واقع جوش ها می توانند شامل باکتری, روغن یا چربی و ترکیبات دیگر در سطح پوست باشند و نشان دهنده پاسخ ایمنی طبیعی بدن است.

به وجود آمدن جوش بر روی بدن به دلیل عواملی مانند استفاده از برخی داروها , شرایط آب و هوایی , تغییر هورمون در زنان و دوران عادت ماهانه, وراثت ,دوران حاملگی , تحریک پوست با لمس طولانی مدت یا خاراندن و ایجاد زمینه التهاب , استفاده از غذاهای پرچرب, عدم استفاده از برخی غذا ها اما در برخی موارد جوش ها می توانند نشان دهنده برخی از بیماری های قلبی , معده , ریه ... باشند.

 


جلوگیری از ایجاد جوش صورت

با وجود این می توان از روش های متفاوت و طبیعی از ایجاد جوش جلوگیری یا آن ها را درمان کرد. روش های خانگی متعدد زیادی جهت وجود دارد شما می توانید از داروهای گیاهی و میوه ها به صورت ماسک یا از عصاره آن ها استفاده کنید به عنوان مثال سرکه سیب , تکه های یخ , خمیر دندان, دارچین و عسل و آب بسیار موثر می باشند یکی از روش های پر کاربرد درمان جوش صورت با عرقیات گیاهی است همچنین می توانید صورت خود را دوبار در روز با آب سرد بشویید, بعد از آرایش حتما صورت خود را با پد های آرایشی فاقد چربی پاک کنید, تا جای ممکن به جوش ها دست نزدیک که این امر سبب تحریک آن ها می شود.

 

 

کندن جوش و عوارض آن

شاید شنیده باشید کندن و دستکاری جوش صورت می تواند سبب تحریک و ایجاد عوارض بر روی پوست شود.درمان جوش صورت با عرقیات گیاهی

از عوارضی که ممکن است بعد از ترکاندن جوش یا کندن آن به وجود آید عبارت اند از:

-         ایجاد جوش های بیشتر

-        تحریک جوش

-        شاید جای جوش به صورت جای زخم در محل بماند

-        امکان ایجاد فرورفتگی در پوست

-        ایجاد لکه های تیره رنگ بر روی پوست

-        افزایش مدت زمان بهبودی جوش

-        ایجاد التهاب بیشتر